Via meldingen en andere communicatiemiddelen werden wij op de hoogte gesteld van verschillende verkeersproblemen in Kortrijk. Deze verkeersproblemen werden behandeld en gebundeld in een lijst met verkeerswijzigingen op gemeentewegen. Daarnaast worden soms ook verkeerswijzigingen rechtstreeks vanuit team Mobiliteit en parkeren of vanuit team Publieke ruimte ter goedkeuring voorgelegd.
In de Sint-Rochuslaan, t. h.v. huisnummer 28, verwijderen we de 2 parkeerplaatsen voor het laden van elektrische voertuigen.
Reden: Op vraag van de bewoner van huisnummer 28. De laadpaal staat pal voor een leefraam.
In de Sint-Rochuslaan, t. h.v. huisnummer 70, brengen we 2 parkeerplaatsen aan voor het laden van elektrische voertuigen.
Reden: ter compensatie van de weggenomen laadpaal t.h.v. huisnummer 28.
In de Hendrik Beyaertstraat, t.h.v. de garage-inrit van het gerechtsgebouw, vormen we 1 betalende parkeerplaats om naar een parkeerplaats voor celwagens.
Reden: op vraag van de FOD Justitie.
In de Burgemeester Pyckestraat, t.h.v. huisnummer 56, verwijderen we 1 parkeerplaats voor betalend parkeren.
Reden: dit is een nieuwbouwwoning en inrit bevindt zich ter hoogte van het parkeervak.
In de Graaf Karel de Goedelaan, t.h.v. huisnummer 7, korten we de parkeerstrook links van de oprit in met 2,5 meter en breiden we de parkeerstrook rechts van oprit uit over een lengte van 2 meter.
Reden: wijziging locatie van de oprit van huisnummer 7.
In de Burgemeester Pyckestraat, t.h.v. huisnummer 56, brengen we, tussen de laatste parkeerplaats en het begin van het fietspad een parkeerverbod (puntarcering) aan over een lengte van 5 meter.
Reden: vermijden dat voertuigen te dicht bij het fietspad parkeren.
In de Diksmuidekaai, t.h.v. huisnummer 15, brengen we aan beide kanten van de uitrit een parkeerverbod (puntarcering) aan over een lengte van 1 meter.
Reden: vermijden dat voertuigen te dicht bij de inrit parkeren.
Op het kruispunt Damkaai – Ijzerkaai wijzigen we de voorrangsregeling, waarbij de Damkaai ondergeschikt wordt aan de IJzerkaai.
Reden: op vraag van de nabijgelegen school, de huidige voorrangsregeling is gevaarlijk voor fietsers die van de IJzerkaai en Collegebrug komen.
De volgende regelgeving is hierop van toepassing:
Artikel 1
§1 In de Sint-Rochuslaan, t.h.v. huisnummer 28, verwijderen we de 2 parkeerplaatsen voor het laden van elektrische voertuigen.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het wegnemen van een verkeersbord E9a met logo van een stekker en een personenwagen en de bijhorende markeringen.
Artikel 2
§1 In de Sint-Rochuslaan, t.h.v. huisnummer 70, brengen we 2 parkeerplaatsen aan voor het laden van elektrische voertuigen.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het plaatsen van een verkeersbord E9a met logo van een stekker en een personenwagen en de bijhorende markeringen.
Artikel 3
§1 In de Hendrik Beyaertstraat, t.h.v. de garage-inrit van het gerechtsgebouw, vormen we 1 betalende parkeerplaats om naar een parkeerplaats voor celwagens.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het aanbrengen van het verkeersbord E9a met onderbord “celwagens”.
Artikel 4
§1 In de Burgemeester Pyckestraat, t.h.v. huisnummer 56, verwijderen we 1 parkeerplaats voor betalend parkeren.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het verwijderen van de markeringen.
Artikel 5
§1 In de Graaf Karel de Goedelaan, t.h.v. huisnummer 7, korten we de parkeerstrook links van de oprit in met 2,5 meter en breiden we de parkeerstrook rechts van oprit uit over een lengte van 2 meter.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het aanpassen van de markeringen.
Artikel 6
§1 In de Burgemeester Pyckestraat, t.h.v. huisnummer 56, brengen we, tussen de laatste parkeerplaats en het begin van het fietspad een parkeerverbod (puntarcering) aan over een lengte van 5 meter.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het markeren van een verdrijvingsvlak van 5 meter tussen het parkeervak en het fietspad.
Artikel 7
§1 In de Diksmuidekaai, t.h.v. huisnummer 15, brengen we aan beide kanten van de uitrit een parkeerverbod (puntarcering) aan over een lengte van 1 meter.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het markeren van een verdrijvingsvlak van 1 meter aan beide zijden van de uitrit.
Artikel 8
§1 Op het kruispunt Damkaai – Ijzerkaai wijzigen we de voorrangsregeling, waarbij de Damkaai ondergeschikt wordt aan de IJzerkaai.
§2 Deze maatregel zal ter kennis van de weggebruikers gebracht worden door het aanbrengen van de voorrangsborden B15 in de IJzerkaai en B1 in de Damkaai en door het markeren van haaientanden in de Damkaai.